kaan yılmazer,katil Aglamaklı,uzun soluklu yastayız bir "Fatiha suresi ve amin" dileniyoruz.Buket

kaan yılmazer,katil Aglamaklı,uzun soluklu yastayız bir "Fatiha suresi ve amin" dileniyoruz.Buket
(dogranacak katiller var,üstteki görsele tıklarsanız Facebook'a NOT'lara gidersiniz) #istiklalmarşımadokunma Polis,jandarma kamu yönetimi,kamuoyu,kamu vicdani sizlerden tüm arkadaşlarımızdan,anonim ziyaretçilerimizden yüce Türk milletinden helallik istiyoruz,haklarınızı helal etmenizi diliyoruz. karar:2018/001 ölüm aşagıdaki etiketlenmiş olan "cinayet işleme ustaları" analarının ön bahçesinde,yogurt kasesinde oynar gibi kanser hastalıklarını fırsat bilip insan hayatı ile oynayan "#savcı'da benim,#hakim'de benim,#polis'te benim ne yargısı,ne mahkeme kararı" diyen,çok güçlüyüm "arkamda beni sinkaf edip güç veren koskoca aşiret,meclis üyesi benim gibi bir inbe için #cumhurbaşkanı ile can,ciger konuşacak #fevzi abim var" diyen kanser hastası eşinin vefatından sorumlu oldugu adama,beyefendiye "seni ögle bir yapcamki ölmek isteyeceksin senin için planlarım var seni elimden ölüm kurtaracak" diyen şeref yoksulu düzenbaz namussuzlar vb için çoluk çocuk dahil sülalelerine "seçenek" degil,vicdansızlıklarının bin katı vicdansızlıkla ibretlik yaşayacakları 3 yılda alınmış sonuç kararıdır.. #kamuyönetimi,#kamuoyu,#kamuvicdanı.. #polis,#jandarma,#egm,#receptayyiperdogan beyefendi tarafından bizzat bilgi sunumu yapıldı Google görsellerde bu etiketlere yükleme yapılmıstır TC 21379260482 kimlik nolu ödüllü hötveren (#kaanyılmazer,TC38683695676 kimlik nolu kahpe karısı #serpilyılmazer,TC 31628290764 kimlik nolu lagım faresi ölüme acelesi olan #serapkarabıyık,#süleymanaslan,#mustafagüngör vb.vb) bankaları,iş adamlarını,piyasayı,vergi dairelerini,sigorta şirketlerini kanser hastalarını tokatlayıp,çarpıp iz bırakmadan kaçan ustaca cinayet işleyen karşılıgı hakettikleri ölümü bekleyen cani,vicdansız katiller "Az kaldı" ibretlik geberecek artık kaçış yok.#polis bu katilleri TC kimlik noları ile savcılıklardan sorgula teşekkür ederiz. Buket Turkay,Adalet hanım bize katil demeyiniz ortalık kan gölünede dönse arzu etmesekte getirilen bu kahpece noktada bu namussuzladan hesap sorulacaktır,kıymetli dualarınızı dileniyoruz eskiden bir cinayet işlense insan olarak katilini kınardık bize bir kanser hastasına kahpelikte sınır tanınmadan yaşatılanlar,beyefendiye kan dondurucu planlarla çektirilenler bize kimbilir ne canlar,cigerler yakmıştırda belasını bulmuş diyoruz artık bu namussuzlara bela olmak için hayatımızı önemsemeden burdayız bu noktadayız herşeyimiz aleni ve açıkta ibretlik gelişecek biz bu namussuz cani,vicdansız katillerin önüne ölümü seçenek olarak degil sonuç olarak koyuyoruz,sonuca gidiyoruz bu arada aklınıza gelen heryol denenmiştir,bundan müsterih olunuz) Şıst,şıst millet rahmetlinin başına gelenler ve beyefendiye üç yıldır çektirilenler rahmetli eşi nasıl olsa kanser hastası denilerek çeşitli oyunlarla borç alıyolarmış,ödeyeceklermiş gibi tuzaklara çekilerek rahmetli kapkaç'a ugramıştır iz bırakmadan kaçılıp gidilmiş kahpelikte sınır tanınmamış bir kanser hastasını hayatından bezdirmek ölümünü kolaylaştırmak için hertürlü namussuzluk yapılmıştır bu namussuzları sülaleleri yok edilecek ve bu kahpeligin hesabı vicdansızlıklarının bin katı vicdansızlıkla çoluk,çocuk denmeden sorulacaktı herşeyi kamuoyu önünde siz kamu vicdanına sıgınarak yapıyoruz içinizde arzu eden varsa bizi kamu yönetimine ve resmi kurumlara bildirebilirsiniz bu kadar açıgız.Bu kahpeligi namussuzlugu kaldırmak,tahammül etmek mümkün degil lütfen bizi bozdurulan sinir ve uslubumuzu bagışlayınız,sülalelerini önümüze aldık.Saygıyla arz olunur.Buket Turkay,Adalet hanım. Gözün aydın Türkiye yüce Türk milleti böglesi bi önemli günde 18.Mart Çanakkale zafer bayramının coşkuylan kutladıgımız bi günde Afrin'e girmişik biz herbiryere çetelere,metelere teröristlere herbiryerlerine girerik kahraman Türk Silahlı Kuvvetleri'mizi Kara Kuvvetleri Komutanlığı'mizi yürekten kutluyoz şehitlerini rahmetle Gazi'yi istisnasız tüm gazilerimizi şükranla anıyoz.Dur yolcu bizi okumadan geçme okumadan geçenler kel ay pardon saçsız kalsın.Amin sizlere minnettarız bana laubali diyolarmış beyefendiye şikayet ediyolarmış beyfendide biliyo boşuna çenenizi yormayınız,dograyacagımız asrın çetesi katillere odaklanınız ne için yaşıyoruz degerlerini kahpece kaybetmiş sessiz kalmış bi toplum yarın poposunu kaybetmeye mahkumdur arzu edenler bizim hazırlık yaptıgımız sonuna yaklaştıgımız bu ölümcül operasyondan en üst düzey #kamuyönetimine bildirebilir bizim gizli saklımız yok herbişey kamu oyu önünde ibretlik olcak teşkür deriz.. (dogranacak katiller var,anladıkları dilden eşref vaktine son hazırlıklar) serapkarabıyık lagım faresi cani vicdansız katil gebermek için acele ediyon sana adına özel site açıyorum gebermene,gebermenize azkaldı kahpe Buket #polis,#kaanyılmazer,#serpilyılmazer,#serapkarabıyık,#sülükman,#mustafagüngör (BİZE KATİL DEMEYİN 3.KIZ,1 OGLANDAN BİZE NEE SİZ KÖPEKLERİ PEYDAHLAYIP CAN,CİGER YAKTIRAN OLOSPU ANANIZDAN,ÖDÜLLÜ HÖTVEREN BABANIZDAN BİZE NEE BEYEFENDİYE GÖNDERİYORUZ DEYİP TEHDİT ETTİGİNİZ 110 KİLOLUK ÖDÜLLÜ HÖTVERENDEN BİZE NEE POPONUZ YETMEDİ YETİYOSA 1000 KİLOLUK ÖDÜLLÜ HÖTVEREN GÖNDERİN BİZE NEE ENGELLİ İT'LERİNİZDEN BİZE NEE ARKANIZA ALDIGINIZ GÜÇLÜYÜM DEDİGİNİZ POPONUZA Bİ İNDİRİP,BİR BİNDİRDİGİNİZ AŞİRETİNİZİ,ADLARINA PIYASAYI KANSER HASTALARINI BANKALARI,SİGORTAYI İS ADAMLARINI KARISININ BACAK ARASINI GELİN BURDAN ALIN DEYİP ISLAK İMZA NİYETİNE KULLANARAK TOKATLADIGINIZ MECLİS ÜYENİZİ "BENİM GİBİ Bİ İNBE İÇİN AGZINDAN,BURNUNDAN,KULAKLARINDAN POPOSUNDAN KARISININ,KIZININ ÖNÜNDEN,ANASININ YOGURT KASESİNDEN VERDİREN Bİ ŞEYEFSİZ İÇİN #CUMHURBAŞKANI İLE CAN,CİGER KONUŞCAK FEVZİ ABİM VAR (CUMHURBAŞKANINA SES DOSYASI VB.İLE BİLGİ SUNUMU YAPILDI) DEDİGİNİZ,TEHDİT ETTİGİNİZ DÜMBELEKTEN BİZE NEE VIZ GELİR,KARŞILIGINI ARZU ETTİGİNİZ GİBİ ÜZERLERİNDE İSİMLERİNİZ BİZE GÖRE LAKAPLARINIZ YAZILI ÖZEL MERMİLERLE ALIRSINIZ BİZ HESABIMIZA BAKARIZ VİCDANSIZLIKLARINIZIN BİN KATI VİCDANSIZLIKLA ARTIKIM #KAMUOYU'NUN YÜCE TÜRK MİLLETİNİN GÖZÜ ÖNÜNDE İBRETLİK GEBERMEK ZAMANI) KATİL ARARKENE KURŞUN ADRES SORMAZ BEYEFENDİNİN TAYİN EDECEGİ ZAMANDA BİZ ONA EŞREFİN VAKTİ DİYOZ GİDER BULUR.GENÇ CUMHURİYETİN NİZAMI İLE YASALARI İLE "#SAVCI'DA BENİM,#HAKİM'DE BENİM,#POLİS'TE BENİM DİYENLERE #KAMUOYU ÖNÜNDE,#KAMUVİCDANI ÖNÜNDE PİSLİKLERİN,NAMUSSUZLARIN,ÇAKALLARIN OLOSPULARININ SÜLALECE GEBERME ZAMANI.HAZIR OLUN. Şıst,şıst isteyen bizi ilgi kurumlara,otoriteye bildirebilir,herşey kamuya açık.Tşk. Lütfen tam ekran tıklayınız tam ekran açılmıyorsa bir önceki görsele gidip geri bu görsele dönelim istiklal caddesinden canlı yayın..Açık kimlikler görselin sag tarafındaki altına yorumlarda özet bilgiler sunulmuş bir önceki görselde.. #polis,#jandarma,#egm,#receptayyiperdogan bilgi sunumu yapıldı (#kaanyılmazer,#serpilyılmazer,#serapkarabıyık,#süleymanaslan,#mustafagüngör vb.vb) bankaları,iş adamlarını,piyasayı,vergi dairelerini,sigorta şirketlerini kanser hastalarını tokatlayıp,çarpıp iz bırakmadan kaçan ustaca cinayet işleyen karşılıgı hakettikleri ölümü bekleyen cani,vicdansız katiller "Az kaldı" ibretlik geberecek artık kaçış yok. Millet gördügünüz gibi yargı ve adalette çare olmadı,Genç Cumhuriyetin devlet nizamı ile kurumları ile "hepsi benim" denerek şaşak geçildi kahpelikte namussuzlukta,şerefsizlikte inbelikte,olospulukta sınır tanınmadı kerim amcaya göre böglesi anlaşılır manada terör estiren namussuzların degil çocukları,dogmamış çocukları bile dogranır hale geldi BU İNBEYE NAMUSSUZ PİÇE "İZ BIRAKMADAN ÇARPIP KAÇMIŞSIN RAHMETLİ SERAP OLOSPUSUNDAN BİLMESİNE RAGMEN SENİN TELEFON VE ADRESLERİNİ ALAMIYOR HASTA,HASTA HAYATA TUTUNMAYA ÇALIŞIRKEN İKİ HAFTA SEN İNBEYİ ARIYOR BULAMIYOR BİR HAFTA SONRA HAKKIN RAHMETİNE KAVUŞUYOR" DİYOR TAPELERDEN SMS MESAJLARDAN AYNEN BEYEFENDİYE "BANA NE LAN BANA NE ARAMASAYDI PEŞİMDEN KOŞMASAYDI" DİYOR,ARTIK BU YARGIYA BIRAKILMAYACAK KADAR ÖNEM ARZ EDİYOR,TOKATÇILIK KAPKAÇ VAR BİZEDE ÜÇ YILDIR YAPMADIGI NAMUSSUZLUK KALMADI TERÖR ESTİRDİ YARGIYIDA AŞAGILAYIP ŞAŞAK GEÇEN BU ASRIN TOKATCI ÇETESİ NAMLUNUN UCUNDA (KERİM AMCAYA GÖRE ÇOLUK,ÇOCUK DOGMAMIŞLARI DAHİL) GEBERECEK,BUNDAN KAÇIŞ YOK. bizim amacımız Facebook ve sosyal agları interneti işte bögle bir ana hazır hale getirmektir. Adalet bunlara göre kendilerine çalışıyor,kararları önemsiz deniyor işte biz bunun bögle olmadıgını insan hayatı ile kanser hastalarının hayatı ile oynanamıyacagını ibretlik dünyaya göstermek #kamuyönetimine,#kamuoyuna,#kamuvicdanına Allah'a sıgınarak insan hayatının bu kadar ucuz olmadıgını ibretlik göstermek namussuz şerefsiz,olospu çocugu olospulara "siz kimsiniz,işte busunuz" demek,ibretlik göstermek istiyoruz,bizi bozdurulan sinirli halimizi ve uslubumuzu bagışlamanızı diliyoruz.Saygıylan arz olunu.ÖGLEMİ 3.KIZ,1 OGLANDAN BİZE NEE SİZ KÖPEKLERİ PEYDAHLAYIP CAN,CİGER YAKTIRAN OLOSPU ANANIZDAN,ÖDÜLLÜ HÖTVEREN BABANIZDAN BİZE NEE 110 KILOLUK ÖDÜLLÜ HÖTVERENDEN BİZE NEE ENGELLİ İT'LERİNİZDEN BİZE NEE VİCDANSIZLIKLARINIZIN BİN KATI VİCDANSIZLIKLA İBRETLİK GEBERMEK ZAMANI.. Buket Turkay,adalet hanım. (tokatçı,kapkaççı,katil çete sülalece göstere,göstere namlunun ucunda) #kamuyönetimi,#kamuoyu,#kamuvicdanı, #polis,#jandarma #savcı,#hakim #tptgv,#receptayyiperdogan bilgi sunumu yapıldı #terörlemücadele,#kapkaç,#gasp,#tokatçılık,#cinayet,#dolandırıcılık,#hırsızlık,#iffetsizlik,#narkotik,#malisuçlar #kaanyılmazer,#serpilyılmazer,#serapkarabıyık,#süleymanaslan,#mustafagüngör (Ablalar,abiler bizde sinirler gerildi egleniyormuyuz) Adalet beklemenin (!!!) sabrın sonu ruh hastası inbe ve çetesi ile selamet degilmiş,beklemiyoruz bozdurulan sinir ve uslubumuzu bagışlamanızı dileriz.. [artık bu işin rengi degişti olup,bitene cinayet ve adam öldürmeye tam teşebbüs olarak bakıyoz,çözümüde buna göre süratle olcak bize katil demeyin,bizi dinleyin #üstdüzeykamuyönetimi,#kamuoyu,#kamuvicdanı'na saygı ile sunulu] #polis,#jandarma,#egm,#receptayyiperdogan bilgi sunumu yapıldı (#kaanyılmazer,#serpilyılmazer,#serapkarabıyık) kanser hastalarını çarpıp iz bırakmadan kaçan ustaca cinayet işleyen karşılıgı hakettikleri ölümü bekleyen cani,vicdansız katiller,geberecek (polise #tptgv'na bagışlanan aldatmaca senetler vb. (suç işleme aleti dosya nosu ile,11.Agustos 2015'ten günümüze tape,sms,ortam kayıtları ile namussuz karısı #serpilyılmazer'in #serapkarabıyık lagım faresinin tezgah,tuzak kokan itiraf sms mesajları) adli emanette,ceza mahkemesi dosyasında,yeniden savcılık makamında (#polis tc kimlik nosu ile bakın) Düzmece senetlerle,dolandırılan vatandaşların,bankaların vb.arayıp bulamadıgı kimlik bilgileri Google görseller dahil yüklenmiş devam etmektedir. Agzı dahil sinkaf edilecek insan hayatı ile oynayan çete için ölmek zamanı. Buket Turkay,Secretaryship,Adalet hanım. #polis,#jandarma,#egm,#receptayyiperdogan bilgi sunumu yapıldı (#kaanyılmazer,#serpilyılmazer,#serapkarabıyık,#süleymanaslan,#mustafagüngör vb.vb) bankaları,iş adamlarını,piyasayı,vergi dairelerini,sigorta şirketlerini kanser hastalarını tokatlayıp,çarpıp iz bırakmadan kaçan ustaca cinayet işleyen karşılıgı hakettikleri ölümü bekleyen cani,vicdansız katiller "Az kaldı" ibretlik geberecek artık kaçış yok.Buket Turkay,Adalet hanım. (anonim,ziyaretçilerimize kamu oyuna,kamu vicdanına duyuru) bizim dışımızda etiketleme yapanlar gördük filickr'ede yükleme yapılmıştır görsel boyutlarını degiştirmeden etiketleme yapmak,metinleri yayınlamak serpesttir sefer görev emri olanları göreve davet ediyoz.. savcı ile,hakimle,polisle,yargı kararları ile genç cumhuriyetin devlet nizamı ile şaşak geçen namussuz,vicdansız kahpelere karşı savaş düzenine girdik bize katil demeyin.Bizim Afrin kuşatıldı,mavzerler dolu,dolu mekteplide olduk sınıflayı doldurduk kuş uçmuyo.Buket Turkay,Adalet hanım. Millet,meyabalar biz buna "Gelecege sıkıcana hazırlanmak" diyoz. Herkes ektigini,kahpeligini vicdansızlıklarının bin katı vicdansızlıkla "ölüm tarlalarında" biçecek madem ögle işte bögle dedik.Saygıylan arz olunu. Buket Turkay Adalet hanım Facebook und (ve demek oluyo) sosyal aglar kasabası şerifesi Gülümse :) (Ablalar,abiler bizde sinirler gerildi ne sinir,ne uslup kaldı egleniyormuyuz) Bizim Afrin'e operasyon hazırlıklarımız.(Bizim herşeyimiz kamuoyu önünde) Adalet beklemenin (!!!) sabrın sonu ruh hastası inbe ve çetesi ile selamet degilmiş,beklemiyoruz bozdurulan sinir ve uslubumuzu bagışlamanızı dileriz.. [artık bu işin rengi degişti olup,bitene cinayet ve adam öldürmeye tam teşebbüs olarak bakıyoz,çözümüde buna göre süratle olcak bize katil demeyin,bizi dinleyin #üstdüzeykamuyönetimi,#kamuoyu,#kamuvicdanı'na saygı ile sunulu] #polis,#jandarma,#egm,#receptayyiperdogan bilgi sunumu yapıldı (#kaanyılmazer,#serpilyılmazer,#serapkarabıyık) kanser hastalarını çarpıp iz bırakmadan kaçan ustaca cinayet işleyen karşılıgı hakettikleri ölümü bekleyen cani,vicdansız katiller,geberecek (polise #tptgv'na bagışlanan aldatmaca senetler vb. (suç işleme aleti dosya nosu ile,11.Agustos 2015'ten günümüze tape,sms,ortam kayıtları ile) adli emanette,ceza mahkemesi dosyasında,yeniden savcılık makamında (#polis tc kimlik nosu ile bakın) Düzmece senetlerle,dolandırılan vatandaşların,bankaların vb.arayıp bulamadıgı kimlik bilgileri Google görseller dahil yüklenmiş devam etmektedir. Agzı dahil sinkaf edilecek insan hayatı ile oynayan çete için ölmek zamanı. Buket Turkay,Adalet hanım.2 oskar ödüllü tekeylerin telli,duvaklı gelini sen "savcıda,benim,hakimde benim poliste benim ödemiyom lan git istedigin yere şikayet et #cumhurbaşkanı'na sayın.#receptayyiperdogan'a şikayet edilip,bilgi sunumu yapıldıgını bile,bile uzun,uzun yiycek mahkeme,kararı neymiş" diyen tekey bi polis amca "senin bu tekey,çetesiylen pyofilinizden hiç çıkmıyo şu saat,şu dakka,şu sahiye,şu sanise buydalay" diyo.Sagolasın izocam kışın sıcak,yazın serin oluyo. https://www.tccb.gov.tr/,https://www.basbakanlik.gov.tr/Forms/pg_Main.aspx,https://www.icisleri.gov.tr/,https://www.adalet.gov.tr/ Hopdediks bizim millet Adriyatik'ten,çin seddine oyadan caponyaya tam beş kıtaya mars için nasa'ya gönderiyom yükleme yapılır,müracaat bana,müyacaatlar kesinliklen çok gizli tutulacaktır.Buket Turkay,Adalet hanım (Şıst,şıst önce beyefendiyi tanıyalım sonracıgıma siz cani,vicdansız kapkaççı katillere bu çeteye neler edcem,bunlayı Google,Yahoo-Filickr vb.Görsellere yükleycem can,ciger yakmak neymiş pek yakında,çok yakında burnunuza leş kokusu gelebili) (Baba hiç olup,bitenden biricik kızını haberdar etmiyon,kerim amcadanmı ögrencem?) Şıst,şıst bugün beyfendi takım elbiseylen kıravatlan bizim Afrin'i ziyaret etmiş,mevzileri tek,tek dolaşmış kerim amca bunca zamandır burya yerleşip yerlisi oldum beyfendi şu gördügün binalayda her,birinde bi istihbaratçı,bi keskin nişancı va'dır başkomutan olaraktan komutunuzu bekliyoz TiT elemanları beyfendiyi ilk kez takım elbiseli ve kıravatlı görünce Afrin'den konuta dönüşte konvoylan ugurlamışlay kerim amca beyefendi anlaşılır manada "Gazi" ünvanını haketti beyefendiye önerdim siz zaten Şehit'i olan Gazi'siniz.şehit'inizin anısına kabul edin hiç olmazsa aramızda sizi bögle analım" desede beyfendi o ünvan sadecene Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e aittir ve'de ögle kalmalıdır.o şehit'in intikamı ibretlik alınacak onniçin burdasınız mevzilerinizi güçlendirin ben demokrat partinin,böyük Türkiye partisinin,Adalet partisinin,Dogruyol partisinin,bi atlıspor kulubü üyeligimde var,kırat'In degişmeyen süvarisiyim,sorun,soruşturun benim bugüne kadar at degiştirdigimi at'tan düştügümü gören olmuşmu hayatta üç şeyi bilcen bir Türk olunmaz,dogulur iki Feneybahçeli olunmaz dogulur,üç süvari olunmaz dogulur hepsi bende mevcut siz,ben kıbrıs barış harekatında bulundugum ülkeden ülkeme dönmek için o saat,o dakka,o saniye,o sanise büyükelçilige koşan ülkemin hava sahası kapalı oldugu için üç gün hava limanlarımız açılacak diye hava limanlarında banklarda yatan hava limanları açılınca ülkeme koşan adamım,buket babası bilir "ben dogdum o minnacık ellerime şanlı Türk bayragını tutuşturmuşlar,ben ninni bekliyom ninni yok ne var,bizim lambalı radyo istiklal marşı,benim telefonlarımda çalan harbiye marşı,Fenerbahçe marşı vardar ovası vb.çalıyo o vakitler bebe bezi icadedilmemiş yok,beni sarı,laci kundaklamışlar kim bu bölücü dürtmeler pkklı dürtmesi terör estiren çete o hötverenligin oskar ödüllüsü cani,vicdansız katil #kaanyılmazer inbesinin sen beyefendi kan çıkmaz diyon ama karısı #serpilyılmazerin,#serapkarabıyık lagım faresi olospunun kan çıkacak biyerlerini bul kanlı çarşaflarını istiyom iki kız bi oglanın kanlı çarşafını istiyom kızları üçleyebilin siz işinize bakın,keskin nişancıları artırın mevzilerde tahkimat yapın hergün denetimdeyim" dedi diyo,mevzilerde tahkimat yapılıyo. Millet,Google görsellerde yagmur çiseliyodu ay şindik dolu,dolu yagıyo. usulcana,usulcana kan lapa,lapa oyalayına,buyalayına anacıklarının ön bahçeleyine kar yagcak yagcak kahpeler belasını bulcak..kaan yılmazer,serpil yılmazer,serap karabıyık ay şindik gülüyom.Bizim Afrin hafiften top atışlayıylan başladı TiT titreten komandolar sınıyda birlikleri teftiş eden beyfendiden emir bekliyo teröristlere can,ciger yakanlara ölüm. Google'a yükledigin resimler küçük diyenler ay sizde bişey bilmiyonuz resme tıkla sonracıgıma resmin açıldıgı yerde sag taraftaki uyarılara bak en üstünde "Git" yazan dügmeye tıklıyon hızlı trenle resmin orjinaline gidiyon ama onlar zamanla büyüycek bitte bekleyiniz.. Sist,sist yerinde gozum olan mudurum ilker Alptekin niredesin telefonlar cekmiyo,dusuyo beyefendi vakfin,zatiallerin avukatlan sabah adliyede olacak kerim amcanin ordan al beyefendi "kusbeyinli buket kizim bul o salagi bu nasil benzin almak arazi oldu" diyo,baska seyde diyo burya yazmiyom bu hafta atis talimi var TiT titreten komandolar ucar birlikler,yuzer birlikler k9 kopekleri sabirsiz hedef "bizim Afrin" haberin vami "Gez goz arpacik,tetik" tez vakitte beyefendiyi al,babama selam eder ellerinden operim. Bizim millet bana diyonuzki Google'a yükledigin degmesin yaglı boya eserlerin bazı yerlerde küçük çıkıyo e-kolay gözlernizin içine sokar gibi büyütüyom bunlay öncü birlikler Tugaylay,kolordulay,ordulay arkadan gelcek bunlay #kamuyönetimini,#kamuoyunu habeyleyden,habeyday etme çalışmalayı.. Hepiniz a,aa,aaa ay,ayy,ayy bunlayın çekmedigi kalmamıştı ay şindik çok şüküy bitirdiler Allah muaffak etti diycegniz..Bizde herbişey gösterte,gösterte ceset torbalayı hazıy beyfendi "benim kahraman polisimi meşgul etmiyelim torbalaya doldurup alo,aloo,aloo pek kıymetli sayın.müdüy beyfendi,müdüy beyfendi bitte şu leşleri alabilinizmi pis,pis kokuyolar,biz şeyettik diycez" diyo. Biricik kizi Buket Turkay,Adalet hanim adalet bina ederim,adalet tesis ederim. Bu paylaşım bi süye sonya kendi,kendini imha edcektir,sadecene bilgiii..1 oskar istiklalm,karar,helallik

17 Temmuz 2009 Cuma

DEGERLERIMIZE GRUPLARIMIZ DEGERLI UYELERINE.SAYIN.ORTAS HOCAMIZDAN SAYGI ILE SUNARIZ.BUKET.SEKRETARYA: ÖSS Sınav Sonuçları ve Ülkemizin Bilimsel Geleceği

>
>
>> ÖSS Sınav Sonuçları ve Ülkemizin Bilimsel Geleceği
>> Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ, Çukurova Üniversitesi,
>>
>> Bir ülkenin geleceği o ülke insanlarının göreceği eğitime bağlıdır,
>> Albert Einstein
>>
>> Özet:
>> 2009 yılı ÖSS sınav sonuçları ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan
>> tarafından açıklandı. Sonuçlar ülkemizin geleceğini belirleyecek olan
>> bugünün gençliğinin ne denli temel bilgilerden yoksun olduğunu
>> gösteriyor. 30 bin kişinin puanı hesaplanmayacak kadar düşük olduğu, 700
>> bin kişinin hiç bir fen sorusuna cevap vermediği bir eğitim sistemin
>> artık insan ve düşünme sorunu haline geldiği açıktır.
>> Ayrıca yeni açılan ve alt yapısı yetersiz üniversiteler yanında,
>> artırılan kontenjanlar ile üniversitede okuyamayacak çok sayıda
>> öğrencinin yetersizliğini doğrudan üniversitelere yıkmak, ciddi bir yük
>> ve sorumluluk demektir.
>> Okuduğunu doğru dürüst anlamayan, matematik ve fen bilmeyen (soyut
>> düşünemeyen) insanlara üniversitelerde nasıl bilim anlatılacak? Uzun
>> zamandır bazı birimlerde özellikle düşük puanla öğrenci alan alanlarda
>> öğrencilerin dersleri izlemekte zorlandıkları öğretim üyeleri tarafından
>> dile getiriliyor. Bundan sonra öğretim üyelerinin ders anlatmakta daha da
>> zorlanacakları anlaşılıyor. Üniversitelerimiz konuyu mutlaka
>> değerlendirmedir. Bu öğrencilere nasıl ders anlatılacak? Ortaöğretimde
>> sağlanamayanı üniversite vermeye çalışırsa, üniversite eğitimini kim
>> verecek?
>> Bu durumda, nasıl bu gençlikten ülkemizi ileriye taşıması beklenecek? Suç
>> yalnızca bu gençlerde mi? Öğrenme ve kendini geliştirme motivasyonunu
>> kaybetmiş yalnızca sınava ve bireysel bir kazanıma yönlendirilmiş bu
>> gençlerin ne tür bir sorumluluğu var?
>> Gördüğüm kadarıyla, sorunun temelinde uzun zamandır uygulanan politikalar
>> ve düşünen-sorgulayan bir toplumdan korku yatıyor. Zaten böyle bir insan
>> ve toplum modelide istemiyor. Okur-yazar olmayan bir topluma razılar
>> gibi.
>> Artık rakamları bırakıp ciddi ciddi ülkemizin geleceğini düşünmek
>> zorundayız. Konu işgal edilmiş olmak kadar çok ciddi sonuçları olacak
>> özellikte. Önünü bile göremeyen, basit bir fizik kuralını algılayamayan
>> bir toplumun bekası da sorunlu olacaktır. Konu temelden ele alınmalıdır.
>> Konuya ilgi duyanlar için daha ayrıntılı bilgi aşağıda sunulmuştur.
>>
>>
>>
>> ÖSS Sonuçları Ülkemizin Eğitim Fotoğrafını Ortaya Koymuştur
>> 2009 yılı Ortaöğretim Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ve Üniversite Seçme
>> ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonuçları açıklandı. Genelde SBS sınavı iyi
>> bir liseye girmek ve oradan da iyi bir üniversiteye girerek gelecekte iyi
>> bir işe girme ekseni üzerine kurgulanmıştır. Orta öğretim seviye
>> belirleme sınavı liseye geçişin ilk aşaması olup Fen ve Anadolu Lisesi
>> gibi prestijli liselere giriş sınavları üniversiteye giden yolun ilk
>> basmağı olması bakımından çok önemsenmektedir. İlkokuldan başlayan ve
>> üniversiteye giriş sınavına kadar ki sınav maratonu çok ciddi bir sınav
>> rekabetini ortaya koymuş. Bunun için özel okullar, dershaneler derken
>> doğal olarak geleceğin nitelikli insanı yetiştirmek yerine sınavı kazanan
>> insana yatırım yapılıyor ve sınavı kazanma ile öğrencinin değeri nerdeyse
>> eşdeğer duruma getirilmiştir. Bu durum doğal olarak eğitim kalitesini
>> gerilere itmiştir. Bunun yansımasının son örneği yılki sınav sonuçları
>> bir şekilde çok tartışılacak ve ülkemizin geleceğinin nasıl bir insan
>> profili ile şekilleneceğini
>> Sınav sonuçlarının genel değerlendirilmesi ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ünal
>> Yarımağan tarafından yapıldı. 2009 yılı itibarı ile sınava 1.324.197
>> öğrenci katıldı sınava giren adaylardan 1 milyon 229 bin 800'ü (yüzde
>> 92.89) tercih yapma hakkını elde etti. ÖSYM bu sınav ile iki konuya çözüm
>> arıyor. 1. Ortaöğretimim Lise bölümünden mezun olan öğrencilerin sorun
>> çözme başarı oranını belirliyor. Diğer bir ifade ile bir kanaat
>> belirliyor, öğrencilerin ve okulların veya ülkenin öğretim kalitesinin
>> karnesini oluşturuyor. 2. Belirli bir düzeyin üzerinde puan alan
>> öğrencilerin hangi yüksek öğretime yerleştirileceğini belirliyor.
>> ÖSYM'nin yaptığı sınav genelde başarılı, öğrencinin düzeyini belirliyor.
>> Ancak yorum yapma gücü ve muhakeme gücünü ölçememesi dışında genelde
>> başarılı bir sınav sistemi.
>> Bu yılkı SBS birincileri ve ikincileri özel okullardan mezun olmuşlar
>> arasından çıkmıştır. ÖSS birincileri özel liselerden geliyor. Her iki
>> sınav sonucuna göre Özel okulların öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığına
>> bağlı devlet okullarından daha başarılı.
>> ÖSS'de dereceye giren 17 öğrencinin 14'ünün erkek, 3'ünün kız olduğu
>> görülüyor. Bireysel başarıda erkekler genelde de kızlar daha başarılı.
>> Kızlar genelde daha disiplinli ve sorumluluk almaları nedeniyle uzun
>> zamandır erkeklerden daha başarılı olduğu biliniyor. Ülkemizin batısında
>> sanayinin geliştiği yörelerde başarı daha yüksek, doğu ilerinde ise
>> sınavda yüksek puan alma daha düşük düzeyde gerçekleşmiştir.
>>
>> Testlerde Başarı Oranı Nedir.
>> Sosyal bilimler liseleri, fen liseleri, yabancı dille eğitim yapan
>> liseler ve Anadolu liseleri genelde başarılı liseler. Sınavda, en
>> başarılı okullar sıralamasında bu yıl ilk defa sosyal bilimler liseleri
>> Fen liselerinin önüne geçmiş oldu. Sosyal bilimler okullardan sınava
>> başvuran toplam 316 adayın tamamı 165 ve üstünde puan aldı. Resmi fen
>> liselerinden sınava giren 6 bin 584 adaydan 6 bin 575'i, Anadolu
>> liselerinden sınava giren 148 bin 493 adaydan 148 bin 8'i, özel fen
>> liselerinden sınava giren 3 bin 226 adaydan 3 bin 214'ü, askeri
>> liselerden giren 477 adaydan 474'ü 165 ve üstünde puan alarak tercih
>> yapmaya hak kazandı.
>> Sınavda, tüm soruları doğru yanıtlayan aday sayısı Türkçe testinde 1281,
>> Sosyal Bilimler-1'de 133, Matematik-1'de 8 bin 655, Fen Bilimleri-1'de
>> 140 olarak tespit edildi.
>> Türkçede 20 bin 558, Sosyal Bilimler-1'de 76 bin 498, Matematik-1'de 251
>> bin 324, Fen Bilimleri-1'de 704 bin 712 adayın puanı, 0.25'in altında
>> kaldığı için "hesaplanamadığından" "sıfır" oldu.
>> Edebiyat-Sosyal Bilimlerde 629 bin 752 adaydan 61'i, Matematik-2'de 449
>> bin 233 adaydan 393'ü, Fen Bilimleri'nde 249 bin 424 adaydan 234'ü tüm
>> soruları doğru yanıtlarken, Sosyal Bilimler-2 testinde tüm soruları doğru
>> yanıtlayabilen aday çıkmadı.
>> YDS' de İngilizcede 22 bin 718 adaydan 11'i, Almancada 1280 adaydan 38'i
>> tüm soruları doğru yanıtlarken, Fransızcada tüm soruları doğru cevaplayan
>> çıkmadı. Tersi durumda sınava katılan 704 bin 712 fen bilimlerinde yani
>> adayların neredeyse yüzde 60'ı Fen Bilimleri testine cevap vermiyorlar
>> veya veremiyorlar. Matematik testinde 251 bin, Sosyal Bilimlerde 76 bin,
>> Türkçe testinde de 20 bin aday hiçbir soruyu cevaplandırmamış.
>>
>> Ülkemizin Fen ve Matematik Okuryazarlı Çok Düşüktür
>> Genelde ülkemizin matematik ve fen düzeyinin düşük olduğunu biliyoruz.
>> Ancak bu yıl sosyal bilimlerde de öğrenciler düşük başarı sergilediler.
>> Sınava katılan tüm öğrencilerin sınav başarısına bakıldığında genel
>> gidişatın çok da parlak olmadığı görülüyor. Bu yılki sınav sorularının
>> çözebilme başarısının geçmiş yıllara göre daha düşük düzeye
>> gerçekleşmiştir. İlk değerlendirmeler sınavın ilk bölümünde müfredattan
>> dört ayrı alanın her birinden 30 sorunun sorulduğu testlerin ortalaması:
>> Türkçe: 14,1, Sosyal Bilimler: 11,4, Matematik: 9,0, Fen Bilimleri: 4,0
>> olarak hesaplanmıştır. Türkiye genelinde başarı puanı geçen yıla göre 4
>> puan azaldığı belirlenmiştir. Genelde ülkemizde sınav birinciler üzerine
>> yoğunlaşır. 30 bin öğrencinin puanın hesaplanamaması diğer bir ifade ile
>> sıfır almış oluyor. 180 sorudan hiçbirine veya kısmen belili bir puanın
>> altında sorulara cevap vermeyen öğrencilerin durumu gerçekten araştırmaya
>> değer niteliktedir. Ancak en ciddi sorun fen bilimleri sorunlarının
>> çözülmesinden kaynaklanıyor. Bu
>> Bunda ÖSYM merkezinin hiçbir sorumluluğu yok. Bazı yorumcu soruların
>> zorluğunu gündeme getirdiler. Ancak sorun soruların zorluğunda değil.
>> Uzun zamandır hedeflenen formata yetiştirilen öğrencilerin genel durumunu
>> yansıtmaktadır.
>>
>> Ülkemiz Eğitim Düzeyi Tartışma Konusu
>> Gelişmeleri izleyen son 10-15 yılda artan sınav kaygısı, özel okullar
>> kamu okullarının giderek daha az ilgi görmesi ile paralel olarak artan
>> oranda büyük sayıda öğrencinin başarısızlığı ortaya çıkmıştır. Genelde
>> her yıl gittikçe başarı düzeyinin düştüğü görülüyor. Bu durumu birçok
>> ulusal ve uluslararası (PISA ve TIMSS) sınav sonuçlarından ülkemizin
>> öğrencilerinin başarısının düşük olduğu görülüyor. SBS ve ÖSS sınav
>> sonuçları genelde bir birine paralel yansımalar gösteriyor. Genelde bu
>> sınavlardaki başarı ile Üniversite sınav sonuçları ve buradan öğrencinin
>> üniversiteyi bitime ve ALES sonuçları arasında bir ilişki bulunmaktadır.
>>
>> Hiçbir Soru Çözmeden Liseden Nasıl Mezun Oldu Bu Öğrenciler
>> Türkçe sorularına hiç cevap vermeyen on binlerce öğrenci nasıl okuyor,
>> okuduğunu nasıl anlıyor. Ciddi merak konusu. Bugünkü toplumsal
>> sorunların, içinde çıkılmaz sorunlar ve artan şiddet kültürü ile sınav
>> sonuçları arasında ciddi bir ilişkinin olacağını düşünüyorum.
>> Yüz binlerce kişinin fen bilimleri sorularına el sürmediği bir eğitim
>> sisteminde mezun olan lise gençleri nasıl diploma aldı? Bu sonuçları
>> başka bir ülkenin bilim inansına sorsanız acaba ülkemizin geleceği ile
>> ilgili ne düşünürler?
>> Doğal olarak ülkemizin yetkilileri ne düşünüyor? Sınava yönelik yoğun
>> dershane ve test çözümü bugün bu ülkenin gençliğini temel bilimler
>> bilgisinden yoksun bıraktığının açık ilanıdır.
>> Bu öğrencilerin hocaları ne düşünüyor? Yöneticiler ne düşünüyorlar.
>> Gönülleri rahat mı? Doğal olarak içimdeki korku acaba üniversite
>> mezunlarının durumu analiz edilse benzer sonuç çıkar mı? Dört yıl boyunca
>> üniversiteye yetersi koşullarda ayak basan bu gençlere ne oranda
>> eğitilerek mezun oluyorlar?
>>
>> Başarısız olan öğrenci değil sistem
>> Bu sınav sonuçlarından kim sorumlu, öğrencinin kendisinin yoksa sistem
>> mi? Bireysel olarak öğrenciler sorumluluğu var, ancak sonuçların Türkiye
>> coğrafyasındaki dağlımı ve iller içindeki gelir guruplarına göre dağılımı
>> sorunun bir sistem sorunu olduğunu gösteriyor. Ülkemiz coğrafyasının
>> başarı sıralaması genelde uzun yıllardır izlediğim kadarı ile doğu illeri
>> Hakkâri, Ardahan, Şırnak hep başarısız iller. Batı illeri genelde
>> başarılı. Doğu batı farklılığının sınav üzerindeki gelişmişlik farkı
>> mutlaka bir çözüme kavuşturulmalı, yoksa sosyal boyutları gittikçe
>> ağırlaşacaktır.
>>
>> Öğrenciler Neden Başarısız?
>> Maltepe Üniversitesinden Prof. Dr. İsa Eşme'nin yürüttüğü bir
>> araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin yarısından fazlası bilgisayar
>> dersini ancak bilgisayar görmeden işliyormuş. Fen derslerini laboratuara
>> girmeden öğretmenlerin tahtaya yazdığını deftere geçirerek geçtiğini
>> belirtiyor. Gözlem yapamayan, araştırma ruhu kazandırılmayan, kitap
>> okumayan, ders dışı hiçbir sosyal faaliyeti olmayan insanların yaşamı
>> anlaması, mantık yürütmesi beklenemez. Geçmişte liselerde komposizyon,
>> mantık ve felsefe dersleri vardı. Lise bitirme ve olgunluk sınavları
>> yapılırdı. Hepsi ortadan kaldırıldı. Son 30 yılda sayısız program ve
>> müfredat değişikliği yapıldı. Şimdi geriye doğru gidildiğinde neden ve
>> nasıl bu duruma geldik sorusunun sorulması kendiliğinden ortaya
>> çıkmaktadır. Bu durumdan kim sorumlu? Yalnızca Mili Eğitim Bakanlığındaki
>> yerli ve yabancı uzmanlar mı? Siyaset mi? Amacı ve sorumluluk bilinci
>> verilmemiş günlük yaşayan geniş insan kitleleri mi? Yoksa toptan hepimiz
>> mi sorumluyuz?
>> Son yılların sonuçlarının genel değerlendirmesi ülkemiz ciddi olarak
>> eğitilmeyen veya öğretilemeyen bir nesil ile karşı karşıyadır. Bu
>> gençliğin yarınki Türkiye'si nasıl olacak, bunu düşünmek istemezsiniz
>> herhalde.
>>
>> Sorun Temelden Kaynaklanıyor
>> Lise bitirme ve olgunluk sınavları yapılmadığı için öğrencilerin ne bilip
>> bilmediği tam olarak bilinmiyor. Bilindiği gibi bu yıl liseyi dört yıl
>> okuyarak bitiren öğrenciler girdiler ancak sonuç geçmiş yıllara göre daha
>> düşük. Acaba dört yıllık lise eğitimi öğrenciye bir şey katmadı mı?
>> Geçmişte üç yıl olan eğitim sürecinde ne eksikler görüldü de eğitim dört
>> yıla çıkarıldı? Bu durumda ne değişti? Bunun üniversite eğitimine ve
>> sürecin anlaşılmasına ne oranda katkıda bulunacağının araştırılması
>> gerekir. Dört yıllık lise eğitiminin ne getirdiği ve ne götürdüğü ileride
>> daha iyi ölçülebilecektir.
>>
>> Önce adaletsizlikleri sorgulayalım
>> Bu durum yeni bir sorun yaratıyor. Vakıf üniversiteleri çok düşük puanla
>> öğrenci alıyor. Bu durum parası olanın istediği okula girmesine, parası
>> olmayanın da okuyamadığı bir durum yaratıyor ki hakkaniyet ve kalite
>> sorunu yaratmaktadır.
>> Sınava endekslenen öğrenciler muhakeme yeteneklerini yitirdi. ÖSS eğitim
>> sistemini iflas ettirdi.' 'Fırsat eşitsizliği çok büyük'.
>> Eğitim artık sınava hazırlanabilen ve parası olanın yapabildiği bir
>> duruma gelmiştir. Doğu illerinin ve gelir düzeyi düşük bölgelerde ve
>> ailelerin çocuklarının başarısının düşüklüğü de buna bağlı olarak
>> değişmektedir.
>> Her yönü ile okul öncesinden lise eğitimine kadar ciddi bir fırsat
>> eşitsizliği ve adaletsizliliğin olduğunu belirtmek gerekir. Okullar
>> arası, iller arası ve adaylar arasında Ağırlık Ortaöğretim Başarı
>> Puanı'nın hesaplanmasının yarattığı adaletsizlik, sınava hazırlanma ve
>> puanlar arasındaki küçük farklılıkların etkisi bir bütün olarak ele
>> alınmalıdır. Okular arası farklılıklar kadar eğitmenlerin bilgi ve
>> deneyimi ayrıca tartışılması gereken bir diğer konu.
>> Eğitimde fırsat eşitsizliği bölgeler arası dengesizlikle paralel
>> gelişmektedir. Araştırmalara göre öğrencilerin yüzde 80-85'i kadarı
>> dershaneye gidiyor, yüzde 20 kadarı da ek özel ders alıyor. Varlıklı
>> çevrelerin çocukları açıkçası daha başarılı oluyor.
>> Bu bağlamda başarısız olan öğrencilerimiz değil, geleceğin nitelikli
>> insanı yetiştirecek, farkına varılabilirliği gelişmiş, belirli bir
>> düzeyde genel bir eğitim almış, bilimsel gelişmeleri izleyen, sorgulayıcı
>> eğitimi veren sınava endeksli ezberci eğitime sistemi bugün iflas
>> etmiştir.
>>
>> Kontenjan Artışı Başarısızlığı Gölgelemiştir.
>> Ülkemizde Üniversite kontenjanlarıyla ilgili bilgi veren Yarımağan,
>> kontenjanların merkezi yerleştirmeyle öğrenci alan programlar ve özel
>> yetenek sınavıyla öğrenci alan programlardan oluştuğunu kaydetti. Ancak
>> bu öğrencilerin tercih yapma şansının elde etmesi için geçmiş yıllarda
>> uygulanan belirli sayıdaki soruların %15'ini doğru cevaplama düzeyi %10'a
>> indirilerek ileride olası kontenjan açığının oluşmamsı için önlem alınmış
>> olu.
>> Sınavı geçerli sayılan adaylardan 1 milyon 294 bin 74'ünün ÖSS puanı
>> hesaplanırken 29 bin 927 adayın ise ÖSS puanları hesaplanamadı. Böylece
>> tercih yapma hakkını elde edemeyen aday sayısı ise 94 bin 201 (yüzde
>> 7.11) oldu.
>> Bu yıl açıkçası YÖK üniversite önündeki birikimi eritmek için bir
>> taraftan kontenjanları artırdı diğer taraftan kontenjan açığı yaşanmaması
>> için taban puan için gerekli olan belirli orandaki soru çözme oranın
>> düşürdü. Kontenjan artırılması mezun öğrenci birikimini azaltmak ve yeni
>> açılan vakıf üniversitelerini doldurmak için atılmış bir adım olduğu
>> artık sıradan insanlar tarafından da seslendirilmektedir. Doğal olarak
>> artırılan kontenjanlara paralel olarak eğitim kalitesinin arttığını
>> söylemek çok zor, tersine yüksek öğretimin kalitesi düşmüş ve ileride
>> daha da düşecektir.
>> Bu yıl bir taraftan kontenjanlar artırılırken (yaklaşık 90 bin) diğer
>> taraftan hızla geçmişten kalarak biriken öğrenci sayısı eritilmeye
>> çalışılmaktadır. Mevcut kontenjan durumu merkezi yerleştirme ile öğrenci
>> alan programlar grubuna devlet üniversiteleri için 529 bin, vakıf
>> üniversiteleri için 73 bin, KKTC üniversiteleri için 16 bin ve yurt dışı
>> üniversiteleri için çoğunlukla orta Asya'daki üniversiteler için ise 2
>> bin 400 olmak üzere toplam 621 bin 749 kontenjana yerleştirme
>> yapılacaktı. Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlar grubunda
>> devlet üniversitelerinde 14 bin, vakıf üniversitelerinde 5 bin 400, KKTC
>> üniversitelerinde bin 898 ve yurt dışı üniversitelerinde 264 olmak üzere
>> toplam 21 bin 779 kontenjan bulunuyor. Şimdilik toplam 643 bin 528 kişi
>> bu yıl bir yüksek öğretim programına kayıt yaptıracaklar. Ancak
>> unutmayalım dünyanın hiçbir ülkesinde açık öğretim dahi iki yıllık ön
>> lisans okullarına giren öğrencileri de sayarak "bilmem şu kadar öğrenciyi
>> üniversiteye soktuk" denilemez.
>> Bu durumda neredeyse sınava gripte üniversiteye girmeyen öğrenci
>> kalmayacak. Sınava giren her iki adaydan biri üniversite kapısından
>> içeriye girmiş olacaktır. Buna rağmen yinede kontenjan açığı
>> yaşanacaktır. Çünkü artık bazı okullara kayıt yaptırmanın da bir anlamı
>> kalmadı. Ciddi anlamda genç işsizlik işe girme ekseninde kurgulanmış
>> üniversite sınavı durumunu sorgular olmuştur. Bu durumda bugün açtığımız
>> bazı üniversiteleri belki de kapatacağız.
>>
>> Üniversite Türkçe ve Matematik Öğretmez
>> 'Kontenjanlar arttı ama pekâlâ bu gençlerin üniversite okuma potansiyeli
>> var mı? Mezunların kalitesi ne olacak? Mezunlarımızı yarın batı
>> ülkelerindeki üniversitelere gönderebilecek konumda mıyız? ÖSS sınav
>> sonuçları bir şekilde bu ülkede okuma yazma bilmeyen lise mezunu
>> olduğunun göstergesidir. 30 bin öğrencinin genel bir sınavda sıfır çeken,
>> yüzde 60 öğrencinin fen testine dokunmadığı bir neslin Türkiye'nin
>> geleceğine ne katacağını şimdiden düşünmek gerekir. Bu kişileri
>> üniversiteye iteleyerek sorunu üniversitelere yıkmak ne denli doğru?
>> Doğal olarak kontenjan artışı ile eğitimsiz ve yetersiz yüz binlerce kişi
>> üniversitenin kucağına atılmış olmaktadır. Açıkçası üniversitelerin
>> durumu bu bağlamda çok parlak değil. Başta üniversitelerin bu denli
>> yetersiz öğrenciyi kabul etme ve etmeme konusunda görüşlerini ortaya
>> koyması gerekir. Üniversiteye gelen öğrenciye Türkçe, matematik ve fen
>> bilgisi öğretilmez. Üniversite temel bilimleri bilim yapmak üzere
>> öğrencinin kendi yeteneğini ve fikirlerini oluşturması beklen
>> Üniversite nedir? Amacı meslek mi kazandırmaktadır? Yoksa öğrenciye genel
>> kültür ve felsefi bilgi derinliği kadar meslek mi öğretir sorusunu
>> sordurtuyor.
>> Üniversite kişiyi hayata bağlayacak, okuyarak, çalışarak yaşamda mutlu
>> olmanın yolarını kazandırması gerekir, hiç matematik sorusu çözemeyen
>> yani soyut düşünemeyen bir öğrenciye nasıl bilim anlatacaktır. Uzun
>> zamandır öğretim üyeleri (%50'den fazlası) liseden gelen öğrencinin
>> dersi izleme ve anlama düzeyinden şikâyetçiydiler. Bilemiyorum yarın
>> nasıl olacaktır. Düşük bilgi ile üniversiteye gelecek ve buradan da
>> yeterince eğitilmeden, hiçbir yabancı dil bilgisi olmadan, bilimsel
>> düşünme ve kritik yapma becerisi geliştirmeden mezun olacak yüz binlerce
>> diplomalı insanla bu ülkeyi nereye taşıyabiliriz.
>>
>> Ne Yapılmalı?
>> Yaşanan bunca sınav endeksli sistem artık liselerde eğitimin sınava
>> endekslendiğini ve eğitim sistemini esir aldığını ve eğitimin iflas
>> ettiğini görmek gerekir. Ayrıca öğrencilerin sınava endekslenerek
>> muhakeme yeteneğini yitirdiğini görmek gerek. Eğitim her açıdan bir bütün
>> olarak ele alınmalı ve temelden sorgulanmalıdır.
>> Artık rakamlarla oynayarak bilmem kaç kişi üniversiteye girdi değil,
>> temelden konu masaya yatırılmalı ve köklü çözüm yolları aranmalıdır.
>> Ülkemizde lise eğitimine kadar yaşanan yoğun sınav ve yaşanan kaygıların
>> yarattığı stres ve yeterli bilgi alamamak önemli faktör olabilir.
>> Öğrencilerin ÖSS'ye yorgun, yılgın ve çaresiz girdiğini sıkça gözlüyoruz.
>> Eğitimin kalitesinin artırılması ve daha nitelikli bir eğitim için
>> sürecin bir bütün olarak ele alınması gerekir.
>> Bu yılki ÖSS sınav sonuçları sınava giren öğrencilerin büyük çoğunluğunun
>> başarısızlığı ilk defa net olarak orya çıkmıştır. Milli Eğitime bağlı
>> liselerin eğitim düzeyi mutlaka mercek altına alınmalıdır. Ülkemizin
>> eğitim geleceği bana göre savunma kadar önemli ve iş özel okullara ve
>> dershanelere bırakılmayacak kadar ciddi boyuttadır.
>>
>> 1. Eğitim fakülteleri günün koşullarına göre güncellenmeli. Yeniden
>> Öğretmen okulları aşılmalı ve öğrenciler geçmişte olduğu gibi yetenek
>> sınavına göre öğretmenliğe alınmalıdır.
>> 2. Yüksek öğretim görmek ve belirli bir meslek edinmek isteyen
>> öğrencilerin Üniversite yerine, Meslek Yüksek Okulları, Politeknik
>> Üniversiteler gibi daha çok mesleğe yönelik eleman yetiştiren okullara
>> yönlendirilmeli. Üniversite eğitimi gerçek amacına uygun felsefi tartışma
>> ve bilimsel metot ve mesleki araştırma alanına getirilmelidir.
>> 3. Ulusal Eğitim Şurası acilen toplanmalı. Özel okul ve dershanelerin
>> durumu gözden geçirilmeli. Yeniden ilk ve Ortaöğretim ağırlıklı olarak
>> millileştirilmeli. Avrupa ülkelerinde olduğu gibi belirli sayıda amaca
>> uygun vakıf ve özel okullar olabilir ancak ülkemizin bugünkü görüntüsü
>> ile eğitim % 40'ından fazlası özel sektör tarafından yürütülmekte ki bu
>> durum OECD standartlarının çok çok üzerinde. Buna karşı uluslararası
>> testlerde de en sonlarda geliyoruz. Orta öğretim yeniden bilgi kazanma ve
>> kendi geliştirme eksenine taşınmalıdır.
>> 4. Lise eğitimi yeniden tanımlanmalı. Orta öğretimde yetenek ve başarıya
>> göre liseye yönlendirilecek öğrenciler üniversiteye hazırlanmalı. Genelde
>> ortaöğretimdeki öğrencinin ancak %30 kadarı liseye yönlendirilir. Geriye
>> kalan öğrenciler de yeteneklerine ve ihtiyaca göre meslek liselerine
>> yönlendirilmiştir. Meslek liseleri de belirli bir düzeye kadar başarı
>> durumuna göre yalnızca kendi alanında üniversiteyi okuyacak şekilde
>> yönlendirilmelidir.
>> 5. Lise son sınıfta liseyi bitirme sınavı yapılmalı ve olgunluk sınavı
>> yapılarak kişinin yetişkin bir birey olarak en azından belirli bir bilgi
>> ve bilince eriştiğinin belirlenmesi gerekir. Bu çerçevede herkesin
>> üniversite sınavına girmesine gerek kalmaya bilir.
>> 6. ÖSS'de soru ağırlığı müfredatla uyumlu hale getirilmeli.
>> 7. Ortaöğretim başarı puanının etkisi artırılmalı.
>> 8. Lise bitirme ve olgunluk sınavı mutlaka yapılmalıdır
>> 9. Dershanecilikten öğrenciler kurtarılmalıdır. Maddi durumu iyi olan
>> ailelerin çocukları dershanelere ve özel hocalarla gidip sınava iyi
>> hazırlanırken yoksul ailelerin çocukları bu imkândan yoksun olarak sınava
>> hazırlanamıyor. Bu soruna da çözüm bulunmalıdır.
>> 10. Test usulü ezberci yaklaşımdan sistem kurtarılmalıdır
>>
>>
>> Bu sınav sonuçlara göre ülkemizin geleceği pek parlak bir bilimsel
>> gelişme beklemiyor. Alınan sonuçlar ülkemizin ileride bilim
>> yapamayacağını ve bilimde geride kalacağının bir işaretidir. Fen ve
>> matematik bilmeyen hiçbir toplum ilerleyemez. İnsanlığın bugüne kadarki
>> tecrübesi temel bilimleri kullanamayan toplumların gelişmediği
>> yönündedir. Neden bu kadar öğrenci başarısı sorusunun cevabı bu ülkenin
>> geleceği sorunu olup, her şeyi bir yana bırakıp ülke olarak bu konuya
>> yönelmemiz gerekir. Anlaşılan orta eğitim yeniden düşünülmeli ve ülkenin
>> geleceğini ileriye taşıyacak sürece girmesi gerekir. Başta siyasiler
>> olmak üzere bütün yetkililerin ve aklı başında sorumluluk sahibi herkesin
>> bu sorunu ciddiye alıp bir an önce çözüm yolları araması gerekir.
>>
>>
>>
>> Not: Sayın hocam, birçoğunuzun E-Posta adresi bir şekilde makinemdeki
>> adres defterime yerleşmiştir. Amacım kimsenin zamanını almak ve rahatsız
>> etmek değildir. Hepimizin ortak sorununu bir şekilde dile getirmektir.
>> E-posta bu bakımdan düşüncelerimizi kolay paylaşabildiğimiz bir ortam.
>> Ancak peşinen eğer istenmeden e-posta aldıysanız özür dilerim. Eğer geri
>> bildirimde bulunursanız listeden adresinizi hemen çıkarırım.
>>
>

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.